Registrační číslo : CZ.1.07/1.5.00/34.0250
Důvody vzniku projektu:
Důvodem pro vznik tohoto projektu v rámci výzvy „EU peníze středním školám“ je snaha prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na střední škole. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce a vyšším zapojením ICT do procesu výuky jak ze strany pedagogů, tak i ze strany žáků. Důraz bude rovněž kladen na možnosti individuálního využití vznikajících materiálů přímo žáky a tím i zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných prioritních tématech např. i formou individualizace výuky při vzdělávání žáků s SVP a žáků mimořádně nadaných.
Cíle projektu:
Cílem projektu je zkvalitnění vlastní výuky prostřednictvím metod a forem, které využívají digitální technologie a zvýšení dynamiky, originality a názornosti vyučovacího procesu včetně interakcí mezi pedagogem a žákem, které směřují ke zvýšení motivace žáků a ke zlepšení studijních výsledků.
Realizace klíčových aktivit zahrnuje vytvoření Digitálních učebních modulů (DUMů) pro vybrané tematické oblasti, jejich pilotáž, ověření a zajištění sdílení takto ověřených modulů za podmínek daných autorským zákonem.
Celkově bude vytvořeno 43 ucelených sad DUMů z různých tematických oblastí v návaznosti na ŠVP a potřeby školy. Konkrétně se bude jednat o následující tematické oblasti:
Obrábění a zpracování dřeva
- Výrobní zařízení, Dřevoobráběcí stroje, 2. ročník
- Odborný výcvik, Ruční opracování dřeva, 1. ročník
- Materiály, Ostatní materiály na zpracování dřeva, 2. ročník
Český jazyk
- Český jazyk a literatura, Stylistika, 1.až 4. ročník
- Český jazyk a literatura, Pravopis, 1.až 3. ročník
Dějepis
- Vybrané kapitoly z dějepisu, Dějepis, 1. a 2. ročník
Elektrotechnika
- Odborný výcvik a praxe, Bezpečnost práce pro odborný výcvik oborů elektro, 1., 2. a 3. ročník
- Elektrotechnika, Střídavé elektrické obvody, 2. ročník
- Odborný výcvik, Aplikovaná elektrotechnická zapojení, 2. a 3. ročník
- Elektroenergetika, Energetika, 4. ročník
- Elektrická měření a Odborný výcvik, Měření na elektrických strojích, přístrojích a spotřebičích, 1. až 3. ročník
- Číslicová technika, Číslicová technika, 2. ročník
- Učební praxe, Praktická cvičení v elektrotechnice, 2. ročník
- Mechatronika, Praktická cvičení v mechatronice, 4. ročník
- Řízení a regulace, Automatizace, 3. ročník
- Elektrotechnická maření, Základy měření v elektrotechnice, 3. ročník
- Elektronika, Elektronická zařízení, 2. a 3. ročník
- Elektronická měření, Elektronická měření, 2. a 3.. ročník
- Elektronika, Polovodiče, 4. ročník
- Elektrotechnická měření a diagnostika, Specializovaná měření v elektrotechnice, 2. až 4. ročník
- Základy elektrotechniky, Elektrostatické pole, 1. ročník
- Základy elektrotechniky, Proudové pole, 1. až 4. ročník
Informační a komunikační technologie
- Databázové systémy, Databázové systémy, 3. ročník
- Databázové systémy, Databázové aplikace pro internetové prostředí, 4. ročník
- Databázové aplikace, Kaskádové stly, 2. ročník
- Počítačové systémy, Linux, 4. ročník
- Operační systémy, Windows, 3. ročník
- Databázové aplikace, HTML, 2. ročník
- Informatika, Excel, 1. ročník
- Hardwarová zařízení, Hardwarová zařízení, 1. ročník
- Informatika, Word, 1. a 2. ročník
Matematika
- Matematika, Funkce a jejich užití, 1. až 4. ročník
Biologie
- Ekologie a zdravověda, Biologie člověka, 1. ročník
Fyzika
- Fyzika, Úlohy z fyziky, 1. ročník
Ekonomika
- Logistika, Marketing, 4. ročník
- Ekonomika, Podnikové činnosti, 4. ročník
- Podniková administrativa, Podniková administrativa, 3. a 4. ročník
Cizí jazyky
- Anglický jazyk, The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, 1. až 4. ročník
- Anglický jazyk, The United States of America, 1. až 4. ročník
- Německý jazyk, Übersichtliches Übungsmaterial zum Lehrbuch Studio d A1-A2, 1. až 4. ročník
- Anglický jazyk, Interaktivní cvičení zaměřená na slovní zásobu a konverzaci, 1.až 3. ročník
Doprava a přeprava
- Přeprava, Přeprava, 2. ročník
- Logistika, Logistika, 1. až 2. ročník
Jednotlivé DUMy lze nalézt na http://habrmanova.vda.cz/dumy/
Se žádostí o přístupové údaje se obracejte na Ing. Zdeňka Žabu ([email protected])
Pro zkvalitňování vyučovacího procesu budou souběžně zajištěny i technické a materiální podmínky pro tvorbu a praktické nasazení DUMů při výuce.
Cílové skupiny projektu:
Cílovou skupinou jsou žáci středních škol.